onsdag den 27. november 2013

Nyt udstyr og tapning

Var en tur hos den næsten lokale øl-udstyrs-pusher "Maltbazaren". Fik fat i endnu et brygsæt malt, humle og gær. Nu da jeg var der alligevel så købte jeg et Cornelius fad - spritnyt... hæ. Hertil diverse slanger og en taphane. Fin service forøvrigt...
Nå men herfra gik turen til Brøndby for at få fat i noget CO2 - Peter Skaffe a/s - Co2 købtes i en flaske på 6 kg, hertil kom så flaskepant som kostede en bondegård.


Hjemme på farmen rensede jeg fadet i desinficerende væske - så fik fadet et skud co2 - hvorefter øllet blev tappet over i fadet. Brugte et grovmasket filter for ikke at få klumper med over.



Det ses at øllet har gærdet en smule efter sidste omhældning - Gærrester har jeg hældt på en bøtte med hensigt om at checke om jeg kan få gang i gærkultur af denne på et senere tidspunkt.
Densitet på væsken har dog ikke ændret sig - 1022 -  3% potentiel alkohol.



Afventer spændt reduktions station for co2 - så øllet kan få et skud livsgivende co2, ifølge forhandle på ebay.de er det på vej.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar