fredag den 6. december 2013

Carbonizing af øl

I år fik jeg endelig min co2 reduktions ventil.
Den fik jeg dd monteret på flasken - og har herefter carboneret mit øl.
Ligger ud med at pådutte øllet 1 bar - dette burde give ret volumen til denne øl.
Påtænker at lade tryk stå på i en uges tid.

Øllet har nu lagret en tid ved lave temperaturer - ca 3 grader.
Lagring med carbonering vil også være omkring denne temperatur.

Co2 flasken viser ikke meget tryk -- pokkers hvis en hel flaske co2 bare har stået og feset af.
Måske viser manometer ikke hvad det skal - må veje flaske en dag for kontrol.


Note - 15 dec
Flasken var tom - fik byttet den til en anden den 12 december - æv sure penge ud af vinduet.

1 kommentar:

  1. Sørens også. Du må have gang i en flaske lækagespray, så du kan finde den lækage. Ellers bliver øllet vidst lidt dyrt i længden. Jeg synes at det super spændende med de der Cornelius fade. Det har jeg endnu til gode at prøve af.

    SvarSlet