torsdag den 14. november 2013

Brygning


Her lidt billeder fra min brygning den 14-11-2013.

Havde lånt en malt kværn af Ian (Nabo bryggeren), sjovt at jeg således kom til at kværne min egen malt.
Malt fik en meget tilpas grovhed, denne havde jeg nok ikke opnået med min kaffekværn.!

Brygning gik ikke helt efter bogen da min gryde på et tidspunkt gik amok og varmede malten op til 75 - 80 grader - det kan nok lige ødelægge det hele. Håber at min insats med tilsætning af en del vand straks efter har reddet situationen.

Englene har fået en stor del af brygningen, da der efter kogning manglede hele 6 liter. Da gærspand var fyldt blev det noteret at der bare var 15 liter øl. Til gengæld lovede vægtfylden et potentiale på 10% alkohol, dette setler således min deal med englene.

Afventer stadig at gæring starter.........

                      HH










Ingen kommentarer:

Send en kommentar