torsdag den 22. januar 2015

Malt kværn - Monster mill

Er ved at varme op til endnu en brygning -- så nu har jeg fået samlet og justeret min nye maltmølle.
Det er en Monster Mill MM2 , en mølle med tre valser. Den kværner således malten i to omgange.
Den ene valse er fast den anden har jeg justeret ind til 1 mm. Dette skulle være et godt udgangspunkt.

Til møllen har jeg købt et sæt som bestod af monterings plade og tragt - samt et sæt hvor man udbygger tragten til større kapacitet, denne har jeg dog ikke bygget på endnu.
En motor er på vej fra England - nu håber jeg den er stærk nok.

Har boret huller i monterings pladen og isat bolte, således at den placeres sikkert på en gærspand.



Monster mill



Hov -- det var jo en Monster mill 3.0 ikke en 2'er



Da jeg bryggede øl her den 27-01 kom der en pakke -- det var motoren til min mølle.!

Monster mill motor





1 kommentar:

  1. Det ser rigtig godt og halvprof ud. Hvor mange watt er motoren på? Er det meningen af du skal kunne omdrejningsregulere motoren efter behov?

    SvarSlet