mandag den 5. juni 2017

Øl festivaller 2017 - Resultat Dm

Foråret bød på 2 øl festivaller - Mickeller´s "Copenhagen beer celebration" samt "Danske ølentusiaster´s". Begge var fantastiske arrangementer, og det var fantastisk at mæske sig i god øl hele 2 weekender i træk.

I forbindelse med Ølentusiasernes festival blev der uddelt premier for bedste øl i "DM i hjemmebryg". Jeg fik ingen præmier for nogen af mine øl..Æv !!!

Jeg fik senere en mail med bedrømning af mine øl:

Om Stouten skrev de:
Dommerne skal næppe lære bryggeren meget om stilarten. Vellykket "stor" øl, som ikke altid er så samarbejdsvillig. Godt gærarbejde.
Særdeles flot og vellykket eksemplar. Hvis noget kan savnes, så mere distinkt og identificerbar karakter af den brændte/ristede maltprofil. Overvej brugen af sen humling i typen. Humle er ikke stilartsproblematisk, men kan være med til at reducere kompleksiteten fra malten til fordel for en humleprofil som i denne stærke øl tenderer til at være lidt "den samme" uanset humletype.
-- Blev bedømt som over middel i stilart og oplevelse, Teknisk var den fejlfri
-- Øl var smagt af 3 øldommere

Om min IPA skrev de:
Svag humleduft, men i smagen overdøves humlen helt af den lidt klistrede sødlighed, som gør øllen ubalanceret og fjerner den fra stilarten.
Det virker til, at den måske ligger for højt i FG. Kig på din temperaturstyring, pitchingrate og giv øllet tid til og rydde ordentligt op. Giv den lidt ekstra bitterhumle og måske også lidt mere i aromaen.
---Blev bedømt under middel i stilart og oplevelse. Teknisk var den fejlfri
-- Øl var smagt af en øldommer

Så kort og godt min Stout er fantastisk og min IPA er noget shit !

Ingen kommentarer:

Send en kommentar