torsdag den 10. oktober 2013

Opstart af kipgrydebryggeriet

DD  10-10-2013 var dagen hvor maskinen blev startet. Valgte kobling på varmeelementer på de ca. 6 kw - så der skulle lige trækkes et 2,5 kvadrat ledning gennem maskinen.
For indkobling af kedlen havde jeg heldigvis en 12 meter lang stump af en 5*2,5 mm2 ledning, så kedlen kunne forsynes som ønsket.

Kedlen kørte som ønsket, dog med et par skønheds fejl. Det viser sig at der trænger vand ned langs 3 bolte i bundflangen, der drypper vand ud når kedlen kommer under tryk.

Kedlens kogevand kom til at holde er volumen på ca. 12 liter, dette er en ganske stor mængde som også skal opvarmes. Er dog ganske tilfreds med kogeforløb, da det virker til at effekt er stor nok til at få kog i gryden indenfor rimelig tid.

Herligt at se maskinen køre.!!!!!

Yderligere tiltag er en vakuum bryde ventil, dette vil jeg bestille snart.
Ellers synes jeg et jeg er klar til at bevæge mig videre i projektet.

Obs:
En ting mere er frostsikring af kedlen, det skulle være surt at se den ødelagt grundet kong vinter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar