onsdag den 8. marts 2017

Stout på flaske - klar til Dm

Beslutning om at flaske min Stout (af den imperielle type) til kommende Dm, blev ført ud i livet her til morgen -- endeligt.!!!
Så her et par billeder fra begivenheden. Musik som akkompagnerer var "Alter Bridge"

Klar til flaskning:

Første forsøg:


Løbende udvikling


Resultat:



Udvikling under flaskning var at jeg sænkede trykket løbende i "keg". Kendere af beergun vil endvidere notere at jeg ikke bruger original slange, men en trykreducerende i stedet.

6 øl på flaske - de tre sendes til konkurrence, de sidste tre til egen testpanel. Disse testes omkring et tidspunkt hvor jeg gætter på at "Øldommerne" vil smage selv samme øl , der kan jo ske en del på 2 måneder. Endvidere var jeg tvunget til at sænke trykket drastisk for at få øllet til at blive i flaskerne, dette i sig selv ændrer en hel det på øllets karakter. Angående kulsyre er min forhåbning er dog, at der er meget akkumuleret i væsken, og at øllet trods tab stadig vil skumme ganske fantastisk.

Håber det bedste for denne øl......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar