søndag den 13. marts 2016

Jule stout og Bitter IPA

Stout
Inden lagring på fad påbegyndes målte jeg 12 brix på øllen.
I forhold til de 20 brix den startede på kunne den godt have gjort det bedre.
Konklusion er at den nok bliver lidt sød i smagen
Beregning viser dog at den skulle holde ca 7,5 % alkohol..

IPA
Prøvesmager jævnligt min IPA ---
Den har en markant duft og smag af humle
Den meget bitter.
Fylde i øllen er ganske god..
Let brusende i ganen
Lang eftersmag
Helt klar øl og en nydelig farve
Skum markant og holder sig fint i lang tid

Grundet den markante bitterhed vil denne øl ikke falde i enhver smag - jeg prøvesmager videre for at finde ud af i hvilken lejr jeg selv skal finde min plads i.


Update af billed en dag med mere lys vil nok ikke være af vejen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar